maanantai 6. elokuuta 2012

Lomareissulta paluu

Huomenna olis tarkoitus suunnata kotiin takaisin. Viime keskiviikkona lähdettiin mökille Itä-Suomeen ajelemaan. Aika mennyt tosi nopeasti kyllä. Alkupaino ennen reissuun lähtöä oli taas 98kg, siihen oon näköjään jämähtänyt. Pitää tuossa keskiviikko aamuna käydä kattomassa paljonko tämän mökkireissun aikana on paino muuttunut. Pikkasen pelottaa kyllä etukäteen. Mummi kun on vähän sellainen rasvakammoinen ja oon huomannut että vaikka se tietää että oon vhh-ruokavaliolla, niin silti se jaksaa tyrkyttää mulle rasvattomia maitoja, jogurtteja ja ties mitä. Ja sitä pullaa... Voi luoja miten sitä pullaa onkin syöty tällä reissulla. Joka päivä on pitänyt sen päiväkahvin kanssa ottaa pullaa. Ensimmäisinä päivinä huomasin täällä ollessa että mulla vatsa ei oikein toiminu. Mulla oli vatsa ihan kuin ilmapallo, se olo ahdisti ihan suunnattomasti :( Ja muutenkin se vatsan toiminta tuntu reistailevan. Nyt on helpottanut kyllä. Ja ehkä se tästä normalisoituu kun kotiin pääsee normaaliin rytmiin.

Kotiin pääsemisen jälkeen olis tarkoitus ottaa itseä niskasta kiinni ja aloittaa se terveellinen elämä uudestaan. Kaikenlaista on tiedossa tässä loman loppupuolella ja kaiken tähän asti tapahtuneen jälkeen olen päättänyt että nyt olis syksyllä hyvä keskittyä ihan kunnolla itseensä ja omaan hyvinvointiin jne. :) Olen tässä nyt yrittänyt varailla aikaa ensinnäkin tuollaiseen BioSignature mittaukseen. Innostuin siitä kun olin lukenut Kaisa Jaakkolan Hormonidieetti -kirjan. Siitä tämä koko homma varmaan starttaakin sitten kunnolla liikkeelle. Sitten osallistuin tuossa jokin aika sitten Optimal Performancen järjestämään kahden viikon ilmaiseen Oikotie Optimaaliin -ohjelmaan. Se alkaa 20.8. Siinä tosiaan tulee kahden viikon ajaksi ruokavalio, treeniohjelma ja jotain viikkotehtäviä myös. Se vaikutti mielenkiintoiselta ja kun se nyt on vielä ilmainenkin niin ajattelin että miksipä ei vois kokeilla. Kyllä siitä varmasti saa kuitenkin hyviä vinkkejä jatkoa varten :)

Syksyllä mulla alkaa myös opiskelu. Sain tossa nyt tietää että pääsen sittenkin AMK:uun opiskelemaan. Olin tähän asti ollut varasijalla kahteen eri kouluun ja toiseen nyt sitten pääsin, jeiii :) Jännittää melkosesti kyllä mutta intoakin on ihan hirmusesti. Saa nähdä miten siellä sitten pärjää. Rankkaahan siitä tulee koska olen edelleen päivät töissä eli kyseessä tosiaan on iltaopiskelu. Mietinkin tuossa juuri että mihinköhän väliin mä ne mun urheilut sitten laittaisin... Hmmm. Haluaisin kuitenkin jatkaa urheilua ja yrittää liikkua mahdollisimman paljon. Opiskelu vaan ehkä tekee siitä hieman vaikeaa. Mutta sen näkee sitten millaiseksi nuo opiskeluaikataulut menee. Suunnittelee sitten taas asiat tarkemmin :)

Kovin kehuttavasti ei ole nyt mennyt tosiaan syömisten, urheilun ja painonpudotuksen suhteen. Siitä huolimatta motivaatiota alkaa taas saamaan kunnolla joten eiköhän se tästä taas lähde sujumaan niin kuin pitääkin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti